Indah* kopen
CulinairNieuws

Onderzoek: 82% Nederlanders kiest Nasi Goreng als meest populaire rijstgerecht van Nederland

Dit persbericht – het plofte vandaag in de Pindah*-mailbox – is te mooi om er niets mee te doen, het komt van Lassie, voor veel Nederlanders het meest gekozen merk.

Het is mooi om te zien hoe de Nederlands-Indische gemeenschap de Nederlandse samenleving heeft beïnvloed, de keuken is daar natuurlijk maar één facet van en daarbinnen is nasi goreng nog altijd leidend.

De concurrente is stevig maar wordt niettemin op flinke afstand gehouden: kip kerrie moet het met 41 procent doen, risotto met 19 procent.

Zo, die kunnen ze in India en Italie in hun zak steken ;-).

Over het onderzoek
Het online onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markeffect in opdracht van Lassie. Het onderzoek is uitgevoerd onder 210 Nederlandse mannen en vrouwen. Deelnemers werd onder andere gevraagd naar hun consumptie van rijst, welke gerechten zij het liefst bereiden en op welk vlak ze nog meer inspiratie zouden wensen. De respondenten zijn representatief geselecteerd naar geslacht, leeftijd, gezinssituatie, arbeidsparticipatie en opleiding.

Ook interessant

Back to top button